Croozer na lyžích
Croozer na lyžích
Upozornění:
Lyžařské sety pro Croozer z naší výroby jsou vyprodány. Výrobu jsme po 10 letech ukončili.
K tomuto kroku nás přiměla rostoucí cena práce, materiálu, neustálé problémy se subdodavateli komponent a fakt, že výrobce Croozer se po letech rozhoupal a uvedl na trh originální výrobek.
Stránku o lyžařském setu Velofiala jsem nesmazal, protože mezi lidmi koluje několik stovek (dnes již bazarových) setů z naší produkce a pokud se chystáte nějaký použitý set pořídit, najdete zde všechny informace. Zároveň se Vám vynasnažíme pomoci, pokud zničíte nějakou součástku, pak nám napište. Tomáš Fiala
Na lyže dříve, než na kolo
Sami jsme Croozer zakoupili v únoru 2005 a než se poprvé dostal na silnici, měl naklouzáno přes 200 km na lyžích. Lyžařský set nám umožnil strávit hodně několikadenních pobytů na horách se dvěma dětmi a v pohybu. (v únoru 2005 bylo našemu synovi 6 měsíců, dceři necelých 5 let) Jako ideální se ukázaly Jizerky- okolí Bedřichova , Černá Hora v Jánských Lázních, okolí Modravy na Šumavě ,okolí Děčínského Sněžníku, Brdy a pražské lesoparky Hvězda a Šárka.
Každý kilogram je znát
Nejlepší pro Croozer je upravená trať na bruslení, lyžař se pohybuje stejně plynule, jako Croozer - paráda. Při klasice se lyžař pohybuje „trhaně“ a plynule jedoucí Croozer naráží do lyžaře, záleží na rychlosti pohybu, při chůzi je to v pohodě, při běhu je to horší. Mokrý sníh a stoupání, tak to jsou pravé galeje. Croozer je narozdíl od přívěsu Chariot těžší a každý kilogram nákladu je znát. Pokud jezdíte běhat na lyžích každý týden , uvažujte spíše o lehkém Chariotu.
Croozer nebo Krosna?
Popravdě řečeno je jízda s Croozerem na lyžích pěkná dřina. Nám a našim přátelům to ale nevadí, dopřáváme si pobyty na horách už od Kubíkova půlroku. Naše denní dávky se pohybují kolem 20 km. Je to lepší, než zůstat v zimě doma, nebo se jen motat kolem chalupy, případně nosit dítě v krosně. Dítě v krosně není chráněno proti mrazu sněžení, pokud usne, je problém s podložením hlavy a existuje nebezpečí omezení průtoku krve do dolních končetin dítěte. Zvláštní odměnou jsou pro nás sjezdy , kdy si naše pětiletá dcera oblíbila jízdu za Croozerem držíce se rukojeti. Ukázalo se že je to pro ní mnohem bezpečnější , než ji pustit na běžkách dolů samotnou.
Obavy z mrazu jsou zbytečné
Určitě vás napadne, zda dítěti není v Croozeru zima. My jsme použili fusak z kočáru, prořízli otvory na bezpečnostní pásy a přes fusak dali deku. Už pod dekou měl náš Kubíček teplo i v desetistupňovém mrazu. To Croozer snášel mráz hůře, popraskala nám mrazem pláštěnka. Aby nebyla pláštěnka při sněžení příliš napnutá a PVC při mrazu dále nepraskalo, prodloužili jsme u pláštěnky suché zipy. Fusak se zase zalíbil myšce, která si v něm přes noc v lyžárně udělala pelíšek. Nenechávat fusak v lyžárně!
Lyžařský set Chariot
V Tuzemsku je nabízen lyžařský set CHARIOT upravený pro použití na přívěs Croozer . Cena takto upraveného setu včetně potřebných redukcí se pohybuje okolo 7000,-kč. Jednak mi tato cena přišla neúměrná k ceně přívěsu Croozer, a také neúměrná vzhledem k provedení setu. Za zmínku stojí například připojení přívěsu k lyžaři pomocí dvou tyčí, které jsou napevno přišroubovány k opasku lyžaře.
Test lyžařských setů a neb Na běžky s miminem?
Čas od času nás zákazníci žádají, abychom porovnali náš lyžařský set pro Croozer Velofiala s čínským lyžařským setem pro Croozer a lyžařským setem Chariot.
Na serveru HoryDoly.cz se objevil příspěvek Páji Kosové, který se tohoto porovnání zhostil velmi seriózním způsobem.
Ze skromnosti sobě vlastní musím dodat, že hodnotit výrobky na tomto serveru lze pouze celými hvězdičkami a proto máme u setu Velofiala zobrazeno o půl hvězdičky více, než nám přidělila autorka článku Pája Kosová :-)
Lyžařský set Velofiala
Z těchto důvodů jsem se začal zabývat návrhem a výrobou lyžařského setu vlastní konstrukce. Tato konstrukce je zcela odlišná od setu Chariot, obsahuje pouze jedinou tažnou tyč s kloubovým uchycením k opasku lyžaře. Do roku 2009 využívala tyč k připojení na straně přívěsu dvě ramena joggingového setu, od roku 2010 je uchycení shodné s uchycením cyklosetu.
Lyže
Součástí setu s lyžemi jsou běžky dlouhé 120 nebo 130cm. Jsou určeny pro hmotnost lyžaře , která je blízká hmotnosti přívěsu a proto ideálně kopírují terén. (vyobrazení lyží se může lišit)
Set můžete zakoupit i bez lyží , pak použijete běžky vlastní délky 110-140 cm, nebo takové, které jdou zkrátit , pokud budou jeté, je dobré je nechat přebrousit a navoskovat sjezdovým voskem . Podle stavu jejich skluznice si krásně zajezdíte, nebo se zbytečně nadřete. Pamatujte, že zkrácením delších lyží ztratí pata lyže ohebnost, nebude ideálně kopírovat terén a na sněhu bude trochu drhnout.
Několik našich zákazníků, zejména skialpinisté, používají lyže sjezdové.
Tažná tyč (trubka)
Na straně opasku je tyč připevněna pomocí gumového kloubu a oka , které se navlékne na trn a zajistí závlačkou, její výhodou je , že do ní nebudete narážet hůlkami, jako do dvou tyčí u setu Chariot. Díky kloubovému uchycení na straně lyžaře se můžete volně otáčet k dítěti, dále se snáze otočíte do protisměru . Kloubové uchycení lze snadno připojit,nebo odpojit v zimních rukavicích za Vašimi zády, bez rozepínání opasku. Kloubové uchycení oceníte i v případě vašeho pádu. Na VIDEOukázkách a některých fotografiích je vidět původní tyč, (2006-2009) která na straně přívěsu využívala úchytu pro kočárkové kolečko a zároveň úchytu pro velké kolo na in line bruslení (2 esovitě prohnuté trubky).
Vylepšená tažná tyč
Pro sezónu 2009/2010 jsme kompletně přepracovali tažnou tyč. Tato je nyní dvoudílná, rozebíratelná. Na straně lyžaře je vyrobena z eloxované hliníkové slitiny, na straně přívěsu ocelová, pozinkovaná. využívá obdobné uchycení, jako připojení za kolo. Rozebíratelné spojení tyče umožní snadnější přepravu, uchycení do přívěsu jsme umístili na opačnou stranu, než cykloset, neboť na pravé straně přívěsu není žlábek pro tyč opotřeben častým používáním cyklosetu.
Opasek
původně určený pro vzpěrače z 5 mm silné kůže v zadní části rozšířený na 10 cm šířku . V této části je přišroubována destička s trnem pro uchycení tažné tyče. Opasek je dodáván ve 3 velikostech:
- M (obvod pasu 78-94cm),
- L (obvod pasu 87-105cm),
- XL (obvod pasu 97-115cm)
Vhodnou velikost vyberte s ohledem na obvod pasu měřený přes zimní oblečení.
Set lze objednat ve dvou variantách
- Komplet s lyžemi
- Komplet bez lyží
Lze objednat též samostatné komponenty
- ramena včetně závlaček a vrutů
- tažná tyč včetně kloubu bez protikusu
- opasek včetně protikusu k tažné tyči
- samotný protikus, lze připevnit na vlastní pás, nebo sedák
Na videu: Nejdříve jsme připevnili lyže na hluboký kočár. Pak jsme si koupili Croozer 737 a ten vybavili lyžařským setem vlastní konstrukce. Piloti: Kubík a Terezka, ve sjezdech vlaje za Croozerem Kačka. Záběry z let 2005-2007 jsou z Malé Úpy a okolí Děčínského Sněžníku. Mizerná kvalita videa je způsobena několikerým kopírováním tehdy ještě analogového záznamu :(
Lyžařské sety pro vozíky Croozer a Thule-Chariot
Upozornění:
Lyžařské sety pro Croozer naší vlastní výroby jsou vyprodány, výrobu jsme ukončili.
Od ledna 2016 je v prodeji originální lyžařský set Croozer bez lyží (pro naklapnutí do sjezdových dětských lyží)
Zkušenosti zákazníků
Dobrý den,
zakoupil jsem u Vás lyžařský set na Croozer a už také po Vánocích odzkoušel. Společně s mým tchánem, s kterým jsme se střídali v tažení, mám na Vás dotaz: Zkoušel nebo uvažoval jste vložit krátký kus (cca 10 cm) nějakého gumicuku ještě mezi tyč a opasek (např.jako náhradu za kloub) pro ještě větší odpružení? Myslíme si, že by to pomohlo, ovšem jisti si nejsme. Problémy by asi mohly nastávat při brzdění, příp. pádech.
Jinak jsem samozřejmě s Vaším výrobkem velmi spokojen. Ačkoliv na svých stránkách píšete, že je lepší bruslení, já si oblíbil klasiku, protože se tak rychle neunavím:) První den na bruslích byl na zmrzlém sněhu v pohodě, ovšem na čerstvém prašanu už to bylo horší. Další dva dny jsme šli na klasiku a bylo to z mého pohledu lepší. Samozřejmě do většího skluzu je to problém, ale na nějakou "turisťárnu" je to super. Manželka mi ujíždí (lehce) pouze na rovině a z menšího kopce:) Nedobrovolně jsme odzkoušeli také převrat vozíku na bok a naší 11timěsíční dceři se to dokonce líbilo - zde se ukázaly airbagy z polštářů také jako výborný nápad.
Takže ještě jednou děkuji a držím palce při dalších inovacích.
Jan Rambousek