Odpružení a parkovací brzdy
Odpružení a parkovací brzdy
V návodu k odpružení a ve všech dalších materiálech uvádíme, že při montáži odpružení musí být původní brzdy demontovány. Většina našich uživatelů používá odpružený přívěs jen zapojený za kolem a původní parkovací brzdy nevyužije. Případná přestavba odpruženého Croozeru na neodpružený s brzdami nezabere více než čtvrthodinu.
Naproti tomu na každé naše odpružení Mini (2006-2009) je technicky možné velmi snadno namontovat původní brzdy použité na přívěsech Croozer. Slouží k tomu závity M6 v pohyblivých ramenech.
Upozornění:
Stránky o cyklopřívěsech neaktualizujeme, neboť vozíky a náhradní díly k nim už jen doprodáváme.
Stránky jsme vytvořili v letech 2009-2017, kdy jsme se cyklovozíkům aktivně věnovali a vyráběli k nim vlastní příslušenství.
Texty jsme nesmazali, neboť podle našeho názoru obsahují užitečné informace. Děkujeme za pochopení.
Brzdy jsou výrobcem přišroubovány k rámu přívěsu pomocí šroubů s podivným závitem připomínajícím whitworth. Pro montáž brzd na odpružení mini (2006-2009) byla navržena náhrada původních šroubů novými šrouby s metrickým závitem M6x60 a zajištění čtyřmi maticemi M6. Pravá brzda z přívěsu pasuje na levé rameno a naopak. Bohužel se ukázalo že to, co funguje v mírném terénu nemusí fungovat všude.
Při zkouškách se stávalo, že na větších nerovnostech se původní těžké brzdy přišroubované na ramenech odpružení za jízdy samovolně zabrzdily. Z tohoto důvodu v návodu k odpružení a ve všech dalších materiálech uvádíme, že původní brzdy musí být demontovány.
Z téhož důvodu doporučujeme NEMONTOVAT ORIGINÁLNÍ BRZDY CROOZER NA POHYBLIVÁ RAMENA ODPRUŽENÍ.
V případě zablokování těchto brzd za jízdy hrozí poškození plastové rozety ve výpletu kola, poškození ramen odpružení a v neposlední řadě může tato porucha nepříjemně překvapit cyklistu samotného se všemi případnými následky.