76999 Kč 35% - 27099 Kč
Haibike Trekking 4 pánské 2022 27,5" 500Wh modrá
76999 Kč s DPH Sleva 27099 Kč 35%
49900 Kč
Kolo Haibike Trekking 4 HIGH má vše, co potřebujete pro projížďky městem nebo delší výlety. S motorem Yamaha PW-TE zrychlujete plynule a výkonně, zatímco integrovaná 500Wh baterie poskytuje dostatečnou rezervu. Toto elektrokolo, vybavené nosičem zavazadel, světly, blatníky a bočním stojanem, je naprosto vhodné pro každodenní použití.
Detailní popis produktu Haibike Trekking 4 i500Wh 2022
Pohonný systém
- Motor Yamaha Pw-te System, 250W, 25Km/h, 60Nm
- Displej Yamaha Side Switch
- Baterie Yamaha InTube, 500 Wh
- Nabíječka Yamaha Quick Charger 4A
Komponenty elektrokola
- Rám Haibike Aluminium 6061, Tapered Head Tube, 27.5"
- Vidlice Sr Suntour Nex E25, Steel Spring, 63mm
- Světlo přední Trelock Bike - i Veo LS230, 20 lux
- Světlo zadní AXA Juno Ebike
- Dobíjení světla přes baterii
- Řazení Shimano Altus M2000, 9-rychlostí
- Řadící páčka Alivio M3100, Trigger řadič
- Kazetový pastorek Shimano HG200, 11-36 zubů
- Řetěz KMC E9S
- Převodník Haibike
- Brzdové páčky Alhonga HT472, Aluminium
- Brzdy Alhonga HT472, 180mm / 180mm
- Pláště Continental Contact Urban, 55-584, reflexní pruh
- Ráfky Schürmann Yak25, Eyed, Double-walled Rim, Aluminium
- Náboje Haibike The hub ++
- Paprsky Sapim Leader, černá
- Řídítka XLC Topflat 720mm
- Gripy XLC Comfort BO3
- Představec XLC Alu, A-head
- Stojánek Ursus Mooi, Adjustable
- Sedlo Selle Royal Wave
- Sedlovka XLC patentní, 31.6mm, hliník
- Blatníky SKS Chromoplast
- Nosič Massload MIK
- Povolená celková hmotnost 120kg
- Velikost kol 27.5"
Haibike v roce 2020 svá elektrokola osazuje motory třech značek:
• Motory TQ systems na nové platformě Flyon
• Motory Bosch a motory Yamaha na ostatních elektrokolech.
Na otázku, zda elektrokolo s motorem Bosch, nebo Yamaha, jeden z našich vážených zákazníků odpověděl bez váhání:
„Když jsem si měl vybrat elektrokolo od firmy, co vyrábí pračky, nebo od firmy, která dělá závodní motocykly, vybral jsem si to druhé."
Mimochodem elektrokola Haibike s pohonem Yamaha využívá k tréninku i YAMAHA MOTO GP TEAM v čele s legendou Valentinem Rossim.
Tento text pojednává o elektrokolech Haibike s pohonem Yamaha.
Konstruktérům v roce 2020 YAMAHA nabídne: 4 motory, 3 ovládací panely a 2 baterie.
Hlavní přednosti pohonů Yamaha:
- velký kroutící moment
- okamžitá reakce při rozjezdu
- možnost užití dvoupřevodníku
- baterie z japonských článků SONY
Dvoupřevodník najdeme na těchto modelech Haibike (2x10 převodů)
- FullSeven LT 6.0, 5.0, 3.0
- FullNine 6.0, 5.0, 3.0
- HardSeven 7.0, 4.0
- HardNine 7.0, 4.0
- HardSeven Life 4.0
- Trekking 6.0, 5.0
- Cross 5.0
- Trekking S 8.0
Z názvu vyčteme zda je kolo celoodpružené (Full), nebo pevné (Hard), dámské (Life) a zjistíme velikost kol 27,5" (Seven) nebo 29" (Nine). Název Trekking "S" značí, že se jedná o tzv. rychlé elektrokolo s asistencí do 45 km/h (do ČR se nedováží)
Středové elektromotory Yamaha o výkonu 250W vynikají velkým kroutícím momentem (PW-TE 60Nm, PW-SE a PW-ST 70Nm a PW-X 80Nm) a jako jedny z mála umožňují použití dvou převodníků, velmi rychle reagují při rozjezdu. Středové motory na rozdíl od motorů zapletených v předním, či zadním kole dosahují vyšší účinnosti, což má zásadní vliv na celkový dojezd elektrokola.
Je třeba poznamenat, že ačkoliv díky výše zmíněným vlastnostem stále patří Yamaha na špičku v segmentu, ostatní výrobci nespí a v současné době všem doslova vypálil rybník výrobce pohonu TQ 120 - FLYON s kroutícím momentem 120Nm a doslova pohádkovou křivkou průběhu kroutícího momentu..
V kolekci Haibike 2020 jsou k dispozici 4 středové motory YAMAHA:
- PW-X2
- PW-SE
- PW-ST
- PW
Nový motor Yamaha PW-X2 - do nejtěžších terénů
- hmotnost 3,1 kg
- kroutící moment 80Nm
- počet módů podpory 4 +1 (EXPW = extrapower)
- výkonnostní sport
Pro modelový rok 2020 představila japonská značka nový motor Yamaha PW-X2 eMTB, s cílem stanovit nový výkonnostní standard.
Vlajková loď v nabídce Yamahy, nový motor PW-X2 nahrazuje dosavadní pohon PW-X. Hlavním rozdílem je nově nastavená výkonová křivka pohonu, která byla optimalizována pro špičková elektrokola s ohledem na výkon ve vyšších kadencích, což ocení zejména výkonnostní sportovci, zvyklí šlapat kadencí nad 100 otáček za minutu.
Při zachování stejných výkonových hodnot, tedy 250W výkonu resp. 80Nm točivého momentu, se posouvá rozsah využitelnosti pohonu do širšího pásma otáček. Oproti předchozí generaci elektropohonu PW-X tak nový model dává při kadenci 100 ot/min o 50 % větší točivý moment.
Motor PW-X2 má oproti základnímu modelu výrazně zredukovánu prodlevu při prvním šlápnutí do pedálů a také menší rozměry.
Rychlou reakci a okamžitou aktivaci pohonu v okamžiku kdy šlápnete do pedálů zajišťuje kombinace čtyř senzorů, které jsou vzájemně nastaveny tak, aby nedocházelo k prodlevám. První senzor kontroluje náklon kola k podkladu. Systém tak pozná jestli jedete z kopce nebo naopak stoupáte a podle toho reaguje. Druhým kontrolovaným údajem je rychlost, kterou se pohybujete, třetím je kadence, kterou šlapete a poslední čtvrtou je pak kroutící moment, kterým v danou chvíli točíte pedály.
"Being one with the machine"
Konstruktéři pohonu navíc tvrdí, že už tak velice dobře nastavená citlivost pohonu vůči šlapání a jemné dávkování výkonu v každé situaci s plynulým náběhem točivého momentu bylo ještě více vytuněno a chování elektrokola je nyní ještě přirozenější.
V kolekci Haibike 2020 je motor PW-X2 použit na celoodpružených elektrokolech.
Motor Yamaha PW-SE (2019)
- hmotnost 3,5 kg
- kroutící moment 70Nm
- max. účinnost při kadenci 110 ot /min
- počet módů podpory 4
- určení rekreace ... sport
Vychází z motoru PW, ale je "naladěn" pro cyklisty s vyšší kadencí. Najdeme jej na horských a trekkingových elektrokolech Haibike.
Nový motor Yamaha PW-ST
- hmotnost 3,4 kg
- kroutící moment 70Nm
- počet módů podpory 4
- určení všestranný motor
Vychází z motoru PW-SE, je (stejně jako PW-X2) doplněn "QUAD senzorem" a umožňuje automatickou změnu podpory. Systém pak sám přepíná mezi režimy ECO, STANDARD A HIGH.
Hladký start bez podkluzování:
Motor PW-ST nalezneme na horských, crossových a trekkingových elektrokolech Haibike 2020.
Motor Yamaha PW-TE
- hmotnost 3,4 kg
- kroutící moment 60Nm
- počet módů podpory 4
- ideální do městského provozu
Vychází z motoru PW-ST, ale má menší kroutící moment, v kolekci Haibike 2020 není použit, ale najdeme jej u městských elektrokol Winora. (Winora je mateřská značka Haibiku)
Motor Yamaha PW Speed 500W (2019)
- hmotnost 3,4 kg
- kroutící moment 70Nm
- počet módů podpory 4
- pro rychlá elektrokola do 45 km/h
Použit na elektrokole Sduro Trekking S 8.0 - do ČR se nedováží
Režimy podpory
motory PW, PW-SE, PE-TE a PW-ST mají tyto režimy podpory
- ECO+ 50%
- ECO 100%
- STD 190%
- HIGH 280%
motor PW-X2 má navíc pátý režim EXP-W (ExtraPower), s podporou 320%
Procenta vyjadřují velikost podpory motoru vzhledem k výkonu cyklisty, například jestliže cyklista podává výkon 100W, pak v nejekonomičtějším režimu ECO+ mu motor přidá 50W.
Je třeba si ale uvědomit, že podpora má své limity (nominální nebo-li průměrný výkon motoru je předpisem omezen na 250W. Tato hodnota je ale běžně ve špičkách krátkodobě překračována na více než dvojnásobek. Yamaha neuvádí maximální výkon motoru, ale lze usuzovat, že bude podobný jako u motorů BOSCH, kde výrobce uvádí maximální výkon motoru Performance CX až 610W). Nelze tedy předpokládat, že když cyklista vyvine výkon 200W, tak že mu v režimu EXP-W motor přidá přesně 640W.
Přehledný displej a snadné ovládání
Pro rok 2020 jsou k dispozici 3 displeje, v kolekci Winora se setkáme se dvěma: Multi switch s odděleným ovládacím panelem a druhý sdružený, určený k namontování k levému gripu, tzv. side switch. Třetí z displejů, Matrix není použit.
Side-Switch LCD
Přehledný 1,7 "LCD displej se základními údaji v kombinaci s ovládacími tlačítky uvolní střední část řídítek pro případnou montáž držáku brašny nebo smartphonu.
Panel YAMAHA Side-Switch nabízí následující trvalé funkce:
- indikace rychlosti
- stav nabití baterie
- režim podpory
Navíc obsahuje následující volitelné funkce:
- kilometry za den
- celkové kilometry
- předpokládaný dojezd ve zvoleném režimu
Multi-switch TFT
Velký 2,8" TFT barevný displej s jasnou čitelností, který je rozdělen na část s pevně nastavenými údaji a část, kterou si můžete nakonfigurovat dle vlastní potřeby. Kromě portu USB je Multi Switch vybaven rozhraním Bluetooth pro komunikaci se smartphonem.
Panel YAMAHA Multi Switch TFT nabízí následující trvalé funkce:
- okamžitá rychlosti
- stav nabití baterie v %
- režim podpory
- graf podpory výkonu
- čas jízdy
Navíc obsahuje následující volitelné funkce:
- průměrná rychlost
- maximální rychlost
- kilometry za den
- celkové kilometry
- předpokládaný dojezd ve zvoleném režimu
- kadence šlapání
- odhadovaná spotřeba kalorií
- navigační okénko
- fitness údaje
- kompas
Baterie SONY
Winora používá Lithium-iontové baterie sestavené z japonských článků SONY (baterie však nesou hrdý nápis "made in Poland", neboť články se do pouzdra vkládají u našich sousedů).
Baterie Down Tube
s bočním vkládáním, která přímo navazuje na elektromotor a společně se spodní rámovou trubkou tvoří elegantní designový útvar. Akumulátor Yamaha má vlastní počítač, který informuje o zůstatkovém stavu nabití akumulátoru a také o podezření na chybu pomocí LED kontrolek. V kolekci Winora najdeme variantu s energií 400 a 500Wh.
- baterie 400Wh váží 2,9kg a zcela nabitá je přibližně za 3,5 hod
- baterie 500Wh váží 3,0kg a zcela nabitá je přibližně za 4 hod
Baterie Multi Location jinak označovaná jako InTube
se vyrábí ve variantách od 400 do 600Wh, v kolekci Winora 2020 jsou zastoupeny varianty 400 a 500Wh. Baterii In Tube prozradí v názvu elektrokola malé písmenko i.
- baterie 400Wh váží 2,9kg a zcela nabitá je přibližně za 3,5 hod
- baterie 500Wh váží 3,0kg a zcela nabitá je přibližně za 4,5 hod
Předpokládám, že baterie InTube časem téměř vytlačí klasické rámové baterie DownTube.
Nabíječka
Yamaha dodává k elektrokolům nabíječku s dobíjecím proudem 4A. Nepatří sice k nejmenším a nejlehčím (cca 800 gramů) ale o to rychleji s ní nabijete baterii doma nebo na cestách.
Jak dlouho trvá nabíjení?
Nabíjení lithiových baterií neprobíhá lineárně, používá se metoda CCCV , zpočátku nabíjení probíhá rychle (u 500wh baterie za 3 hodiny cca 80%) a ke konci se nabíjení zpomaluje, k plnému nabití je potřeba cca čtyři a půl hodiny.
V nabídce máme podsedlovou brašnu speciálně vyrobenou pro nabíječku, takže při delších cestách můžete baterii dobít, třeba při zastávce na oběd. Za hodinu nabíjení dobijete cca 30% kapacity. Když se vás hostinský s obavami zeptá, kolik ta nabíječka žere, tak jej můžete uklidnit tím, že při příkonu něco přes 160 Wattů a při ceně jedné kilowatthodiny 4 kč, mu dlužíte kolem 63 haléřů za hodinu.
Trochu historie
Jestli máme někomu vděčit za koncept elektrokola, tak jak jej známe dnes, tak právě Yamaze.
- Výzkum zahájila Yamaha již v sedmdesátých letech minulého století
- Duben 1988 - světlo světa spatří koncept jízdního kola s přípomocí elektromotoru
- Již v té době byl použit torzní senzor, ale s tehdejším osmibitovým procesorem nebylo řízení výkonu nic moc.
- Teprve s použitím šesnáctibitového procesoru pro řízení průběhu kroutícího momentu jsou konstruktéři spokojeni
- Od roku 1990 předkládá Yamaha zákonodárcům v Japonsku návrhy na legalizaci "elektrohybridního kola"
- Cílem je zajistit, aby uživatelé nemuseli vlastnit řidičský průkaz a požívali výhod jízdy jako na běžném jízdním kole.
- Yamaha PAS, elektro hybridní kolo (představeno v listopadu 1993)
- Vyrobeno prvních 1000 kusů
- V roce 1994 se koncept PAS stal hitem a bylo vyrobeno 30 000 kusů kol
- Na pravidla konceptu PAS přistupují další výrobci a společně do roku 1997 vyrábějí 250 000 elektrokol
- Koncept PAS postupně dobývá svět a s menšími odlišnostmi jej přijímají zákonodárci na celé planetě.
Nekupujte zajíce v pytli
a před nákupem si Yamahu vyzkoušejte. Zapůjčíme vám testovací kolo Haibike SDuro se středovým pohonem Yamaha PW, na den nebo na celý víkend. Na přání vám namísto devětadvacítek elektrokolo přezujeme na trekové pláště 28".
Dvoupřevodník a vítr v zádech
Nechte se překvapit vysokým kroutícím momentem v kopcích, okamžitou reakcí motoru na každé vaše šlápnutí a také nejúspornějším režimem ECO PLUS, kterému přezdíváme "vítr v zádech" Využijte dvoupřevodníku, který jako jeden z mála výrobců Yamaha nabízí a vyždímejte akumulátor až na dno, abyste si ověřili, jaký dojezd elektrokolo s pohonem Yamaha ve skutečnosti má.
Více o možnosti otestování elektrokola Haibike SDuro zde:
Nastavení posedu
Bez správného nastavení posedu nebude jízda na kole tím správným požitkem. Až budete mít vybrané správné kolo s vhodnou velikostí rámu, přijde na řadu přizpůsobení posedu podle postavy a podle jízdního stylu. Jiný sklon trupu volí závodníci a jiný rekreační turisté. Pokud nevystačíme s rozpětím, které umožňuje posouvat sedlovkou, sedla a představec, přichází na řadu možnost výměny představce za jiný s větším sklonem, nebo různých nástavců, které umožňují zvednout řídítka a docílit většího pohodlí.
Chiptunning zdarma
Odblokování maximální rychlosti 25 km/h, do které funguje přípomoc motoru vám na přání provedeme zdarma. Platíte pouze za samotný čip.
Před tím vás seznámíme s riziky, které tento zásah představuje.
Pokud si úpravu neobjednáte již před samotným nákupem, je dobré se na úkon objednat předem. Pak jej provedeme na počkání cca do hodiny. Nabídka čipů pro zvýšení rychlosti zde:
Formátování akumulátoru zdarma,
jak nabízí někteří prodejci, vám zcela určitě nenabídneme. Naformátovat vám můžeme leda harddisk, nebo text.
Akumulátorů se týká formování (nikoliv formátování) a to zejména akumulátorů olověných, niklokadmiových a niklmetalhydridových, když jsou dlouho nepoužívané a následně "podbité". Články se po delší nečinnosti, obvykle několik měsíců, stanou chemicky málo aktivní - jakoby zleniví a není možné využít celou jejich kapacitu. Na vině jsou chemické reakce, které způsobí zmenšení aktivní plochy chemických sloučenin na elektrodách akumulátoru. Formováním dojde k aktivaci chemických reakcí a obnově plné kapacity článků
V žádném případě ale nelze formovat články lithiové. Ty se totiž do stavu podbití vůbec nesmějí dostat, neboť by došlo k jejich nevratnému poškození. Takže u Li-Ion baterie zapomeňte na formátování a formování, ale přesto je třeba baterii věnovat zvýšenou péči, aby sloužila mnoho let.
Péče o Baterii
Lithiová baterie Yamaha tvoří uzavřenou jednotku s vlastním BMS (battery management system) řízenou mikroprocesorem. BMS řídí nabíjení a vybíjení článků tak aby se nedostaly mimo pracovní rozsah napětí, teploty, aby byly tzv. vybalancované a zároveň nedošlo k vybití pod bezpečnou mez. Tuto baterii lze pouze diagnostikovat, zjistit přibližný počet absolvovaných nabíjecích cyklů a přibližnou kapacitu. Baterii od nás dostanete plně nabitou, připravenou k používání.
Baterie je nejdražší součástí elektrokola, vyplatí se o ni pečovat. Právě kvůli tomu jsme pro Vás připravili TAHÁK ke stažení zde.
Více o tom, jak pečovat o baterii a prodloužit její životnost se dočtete v našich článcích zde.
Doprava zdarma
Jsme nejraději, pokud si kolo vyzkoušíte přímo v naší kamenné prodejně a zde jej i převezmete. Pokud potřebujete nové kolo dopravit domů, do 20 km jej zdarma dovezeme, na delší vzdálenosti jej odešleme přepravní společností v krabici. Na kole, které jsme před tím sestavili a vyzkoušeli, budou odmontovány pedály, řídítka, přední kolo a sedlo se sedlovkou. Sestavení takového kola zabere pár minut, budete ale potřebovat sadu imbusů a klíč na pedály.
Prodejem elektrokola náš servis nekončí
Nové kolo je potřeba pořádně zajet a následně důkladně zkontrolovat a seřídit. U nového kola se očekává, že se usadí tahy bovdenů a tím se "rozhodí" krok přehazovačky, dojde k rozcentrování kol a případně zazlobí některý komponent. Proto je vhodné po ujetí cca 150 km dopravit kolo k nám do servisu a my jej kompletně zkontrolujeme a seřídíme.
Garanční prohlídka
je seznam úkonů, které je nutné provést po určité době používání kola, aby se předešlo možným závadám v budoucnu. Garanční prohlídka není povinná, ale její absolvování doporučujeme.
Garanční prohlídka a následné seřízení je u nás ZDARMA
Je třeba ji absolvovat nejpozději do půl roku od zakoupení, ideálně po 10 hodinách provozu.
I potom je potřeba se o elektrokolo pravidelně starat. A s tím Vám také pomůžeme.
Pro rok 2020 jsme získali status "Oficial Haibike expert - Premium service"
I nadále zajistíme potřebný servis vašeho elektrokola jak po stránce mechanické, tak elektrické a věříme, že se budeme pravidelně setkávat.
Doplňující informace
Kategorie: | s pohonem YAMAHA |
Barva: | modrá |
49900 Kč