Haibike 2018: Bosch in-tube
Bosch pro rok 2018 představuje koncept BOSCH -IN TUBE
BOSCH - INTUBE BATTERY SYSTEM
Jedna z novinek pochází od leadera mezi výrobci elektropohonů pro elektrokola a sice od firmy BOSCH. Novinkou je integrace pohonné baterie do spodní rámové trubky, což cice není nic převratného, ale v podání BOSCHe se jedná o propracovaný systém, řešící vícero požadavků najednou. První, co uvidíme, jsou ladnější křivky rámu samotného, integrací baterie do rámové trubky se snížilo těžiště rámu a baterie je nyní lépe chráněna před okolními vlivy a také se zkomplikovala možnost jejího odcizení.
MODULAR RAIL SYSTEM
Tím, že se baterie schovala do rámu, vzniká větší prostor v základním rámovém trojúhelníku a ten je možné využít zejména na cyklistickou láhev, případně na brašnu, do které se vejde třeba nabíječka. Třešničkou na pomyslném dortu je možnost umístění druhé pohonné baterie (standardní rámové baterie, která je již několik let používána. Vnitřní baterie s kapacitou (správně energií ) 500Wh může být doplněna druhou baterií o stejné kapacitě a takto osazené elektrokolo s energií 1kWh (ano, jedna kilowatthodina) atakuje podle propagačních materiálů dojezd na hranici 480 km. Jedná se samozřejmě o dojezd za ideálních podmínek ( bezvětří, holandská rovina, hladký asfalt, hladké pláště a za řídítky podvýživený cyklista), ale i v české kotlině tak lze očekávat dojezd přes 200 km. Ať již se rozhodnete do rámu umístit láhev, brašnu, či druhou pohonnou baterii, v kolejničce vždy zůstane prostor pro instalaci bezpečnostního zámku pro lanko se smyčkou.
prohlédněte si video