Menu

Můj servis

Stránka pro zákazníky, kteří si zakoupili kolo u Velofiala

Pokyny k novému kolu 


Děkujeme Vám, že jste si vybral (vybrala, vybralo...) jízdní kolo právě u naší firmy. Do těchto pokynů jsme soustředili základní informace o záručním servisu a údržbě a dále informace, které většinou v návodech ke kolu chybí, např. o mazání a čištění. Pro ostatní informace prostudujte návod k obsluze. Přejeme Vám mnoho šťastných a bezpečných kilometrů. Součástí záruky je garanční prohlídka.

Garanční prohlídka

je seznam úkonů, které je nutné provést po určité době používání kola, aby se předešlo možným závadám v budoucnu. Garanční prohlídka není povinná, ale její absolvování doporučujeme.


Na garanční prohlídku po 100 -150 km zdarma

Po ujetí 100 až 150 km (u dětských kol po 10 hodinách provozu) přivezte vaše kolo zpět do naší prodejny, se záručním listem, nejpozději do 6 měsíců po zakoupení. Doporučujeme se na garanční prohlídku objednat předem.
Očekávejte drobné komplikace

Očekávejte drobné komplikace

Přestože nové kolo jsme pečlivě sestavili a seřídili, očekáváme, že se v průběhu prvních desítek kilometrů mohou objevit drobné problémy. Jedná se zejména o to, že tahy lanek v bovdenech se budou usazovat a dojde ke zhoršení přesnosti řazení, mohou se usadit paprsky ve výpletech a následně dojde ke změknutí výpletu a lehkému rozcentrování kol. Může dojít ke vzniku vůlí u některých ložisek, zejména u hlavového složení, případně sesedání klik na čtyřhranné ose středového složení.
Zkrátka kolo bude potřebovat po záběhu důkladně zkontrolovat a seřídit. Následující úkony poskytujeme nad rámec zákonné záruky zdarma:

  • Kontrola a dotažení všech šroubových spojů.
  • Kontrola seřízení vůle hlavového složení, středového složení, přední a zadní náby.
  • Dotažení klik a pedálů.
  • Kontrola a seřízení přesmykače a měniče převodů.
  • Kontrola a seřízení brzd.
  • Dotažení výpletů a centrování kol ( pokud nejsou poškozeny nárazem).
  • Kontrola stavu a chodu odpružené vidlice (tlumiče, teleskopické sedlovky, atd.)

Upozorňujeme, že pro dodržení podmínek záruky je nutné, abyste se dostavili k provedení garanční prohlídky po ujetí nejvýše 200 km a nejpozději do 6 měsíců od zakoupení kola.

 

Prohlídku a následné seřízení provedeme zpravidla do 3 dnů pracovních dnů. Vždy je nutno předložit platný záruční list. Do něho bude provedení prohlídky zaznamenáno.

Harmonogram údržby, aneb o kolo musíte pečovat

Harmonogram údržby vychází z doporučení výrobců jízdních kol a zkušeností mechaniků, předpokládá používání horského kola za každého počasí. Pokud používáte kolo pouze na silnici a za sucha, intervaly zdvojnásobte. Pokud naopak na kole závodíte, bude nutno intervaly zkrátit.

Nové kolo

Přibližně do jednoho měsíce po zakoupení a jízdě na kole jej přivezte ke garanční prohlídce (zhruba po 100 až 200km). Kolo bude u nás zkontrolováno a kompletně seřízeno. Od té chvíle starost "o zdraví" vašeho kola přechází na vás. 

Před každou jízdou

  • Zkontrolujte funkčnost brzd, řazení a odpružené vidlice, lehkost otáčení kol , řídítek a šlapacího středu, dotažení rychloupínáků.
  • Zkontrolujte těsnost systému u hydraulických brzd, vidlice, případně tlumiče.

Každý týden, nebo po 200 km

  • Zkontrolujte protažení řetězu kalibrem (od 600 km) Přeštěte si náš článek Jak měřit řetěz ,vytažený řetěz (0,09 mm na 1 článek) včas vyměňte. Pokud není řetěz vyměněn včas, dochází k poškození ozubených kol a s výměnou řetězu je spojena nutnost zakoupení nového vícekolečka, v horším případě i převodníků! Řetěz promažte malým množstvím oleje k tomu určenému, olej z povrchu řetězu otřete hadrem.
  • Zkontrolujte tlak v pneumatikách, vycentrování ráfků kol , dotažení všech šroubových spojů, dotažení třmenu a kotouče v případě kotoučových brzd.

Každý měsíc, nebo po 1000 km

  • Umyjte , osušte a nakonzervujte jízdní kolo, proveďte důkladnou celkovou inspekci:
  • Vyčistěte řetěz, všechna řetězová kola a po oschnutí znovu namažte olejem na řetěz.
  • Zkontrolujte opotřebení ráfků, dezénu a poškození boků pneumatik.
  • Zkontrolujte opotřebení brzdových špalíků (destiček).
  • Zkontrolujte únik oleje u odpružené olejové vidlice.
  • Zkontrolujte tlak vzduchu u odpružené vzduchové vidlice.
  • Zkontrolujte upnutí sedla, rychloupínáky sedlovky a kol.
  • Vyčistěte a promažte vnitřní nohy odpružené vidlice silikonovým olejem nad stíracími kroužky.
  • Promažte (olejem ve spreji) čepy brzd a brzdových pák čepy měniče a přesmykače ústí bowdenů.

Každou zimu , nebo po 5000 km

  • Proveďte celkový servis, případně svěřte kolo do péče zkušených mechaniků.
  • Vycentrujte kola, případně vyměňte všechny paprsky .
  • Promažte (po rozebrání) a seřiďte tahy (bowdeny a lanka) brzd, měniče a přesmykače.
  • Vyměňte opotřebované brzdové špalíky.(destičky u diskových brzd)
  • Promažte vazelínou (po rozebrání a vyčištění) ložiska nábojů, pedálů, středového a hlavového složení, čepy brzdových čelistí, představec, sedlovku, závity pedálů a čepy zadní stavby v případě celoodpruženého kola.
  • Pokud máte na kole kapalinové brzdy, olejovou vidlici, tlumič , postupujte podle pokynů výrobců těchto součástí.

UPOZORNĚNÍ : Po dobu trvání záruk je nepřípustné rozebírání hlavních funkčních součástí diskových brzd, tlumičů a odpružených vidlic ze strany zákazníka. V záruční lhůtě smí tyto součásti rozebírat pouze pověřený servis.

Mazání

Životnost jízdního kola podstatně ovlivňuje používání vhodných maziv, k mazání součástí jízdních kol je použito více druhů maziv:

  • Vazelína lithiová ( všechna kuličková ložiska )
  • Vazelína bez lithia ( kluzná pouzdra odpružených vidlic + elastomery )
  • Vazelína speciální například na bowdeny řazení (nenarušuje teflonovou hadičku v bowdenu)
  • Vazelína s mikrogranulemi (nemaže, ale naopak zvětšuje adhezi např. při uchycení sedlovky v rámu) 
  • Olej řídký např GT 85 ( čepy měniče přesmykače..., bowdeny lanka atd. )
  • Olej hydraulický ( systémy odpružených vidlic, tlumičů a hydraulických brzd )
  • Olej silikonový (stírací kroužky a gumové manžety odpružených vidlic)
  • Olej na řetěz - speciální k tomu účelu určený, například Interflon LUBE TF.

Pokud pravidelně svěřujete kolo do péče odborného servisu a není používáno v extrémních klimatických podmínkách, postačí mít k jeho pravidelné údržbě řídký olej (např GT85) a olej na řetěz. Použití-viz HARMONOGRAM ÚDRŽBY.
Pokud se nevyhnete jízdě v zimním období a Vaše kolo je vystaveno vlivu soli a chemickému posypu, doporučujeme před každou jízdou konzervovat celé kolo kromě ráfků pomocí WD40 a po jízdě celé kolo umýt. Po takové zimě je nutné kolo rozebrat "do posledního šroubku", vyčistit a promazat. WD40 však není vhodný na běžné mazání. Podobné doporučení platí i pro použití kola v blízkosti mořského pobřeží , kde je zvýšená koncentrace soli v ovzduší a půdě.

 

Čištění 


K čištění kola je možné použít běžné saponáty, velmi dobré výsledky máme s českým výrobkem CYKLOSTAR, po jehož aplikaci rozprašovačem je možné kolo opláchnout vodou a nakonzervovat . Zdůrazňujeme OPLÁCHNOUT ! , neboť použití proudu vody, v horším případě vysokotlakého čističe (KARCHER-WAP) bude mít za následek průnik vody do ložisek a tím dojde zcela jistě k jejich předčasné likvidaci !
Nejčastěji je nutné čistit řetěz, již zmíněný Cyklostar aplikujte přímo na řetěz, odstranění starého maziva s blátem a prachem je možné si ulehčit např. starým zubním kartáčkem, nebo použít pračku na řetěz (nádobka s kartáčky cca 250,-Kč ). Po vyčištění a oschnutí namažte řetěz malým množstvím oleje na řetěz a po zaschnutí důkladně setřete hadrem přebytečné mazivo z povrchu řetězu. Je lepší řetěz mazat málo, ale častěji a udržovat jej namazaný uvnitř a suchý na povrchu.

TIP: Pokud budete používat mazivo INTERFLON LUBE , nebudete pračku vůbec potřebovat, stačí pravidelně čistit řetěz hadrem.


V této souvislosti připomínáme , že je důležité pravidelně kontrolovat protažení délky řetězu, neboť pozdě vyměněný řetěz Vám zanechá na památku poškozené zuby na vícekolečku a toto nebude schopné fungovat s novým řetězem, což Vás donutí zakoupit i nové vícekolečko. (kalibr na kontrolu řetězu ... cca 160,-Kč)


Pro bezproblémový provoz jízdního kola je nutné kolo pravidelně kontrolovat a seřizovat.
Včasnou výměnou opotřebených dílů lze předejít větším finančním škodám (na příklad pokud není opotřebený řetěz včas nahrazen novým, dochází ke zničení pastorků vícekolečka).

Proto jsme pro Vás zpracovali Harmonogram údržby.
Kontakty a otevírací doba

Tomáš Fiala-Velofiala, Čistovická 499/54, 163 00 Praha 6.
Otvírací doba prodejna: Pondělí až Pátek 13:.00-18:00 , ve Čtvrtek 13:00-20:00.
Do servisu doporučujeme objednat telefonicky předem.
Telefon: 725 729 111, E-mail: tomas@velofiala.cz , www.velofiala.cz

Přihlášení

Zapomenuté heslo

Předvolby soukromí
Soubory cookie používáme k vylepšení vaší návštěvy tohoto webu, k analýze jeho výkonu a ke shromažďování údajů o jeho používání. Můžeme k tomu použít nástroje a služby třetích stran a shromážděná data mohou být přenášena partnerům v EU, USA nebo jiných zemích. Kliknutím na „Přijmout všechny soubory cookie“ vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním. Níže můžete najít podrobné informace nebo upravit své preference.

Zásady ochrany soukromí

Ukázat podrobnosti

Přihlášení

Zapomenuté heslo

Produkt byl vložen do košíku
Pokračovat v nákupu Nákupní košík