Středový pohon Yamaha 2017 >>SDuro<<
Yamaha průkopníkem na poli elektrokol - - - - Dojezd přes 100 km - - - -Vysoký kroutící moment až 70 Nm, - - - - Možnost použití dvoupřevodníku...
Středový elektromotor Yamaha o výkonu 250W vyniká velkým kroutícím momentem (70 Nm), jako jediný umožňuje použití dvou převodníků, je lehčí než BOSCH a rychleji reaguje při rozjezdu. Středový motor narozdíl od motorů v předním, či zadním kole dosahuje vyšší účinnosti, což má zásadní vliv na celkový dojezd kola. V případě režimu ECO a ECO+ je dojezd hodně přes 100 km.
Středový pohon YAMAHA na elektrokolech HAIBIKE poznáte podle označení SDuro (platilo do roku 2017)
Elektrokolo konceptu SDuro poslouží stejně dobře jako dopravní prostředek, tak i jako sportovní náčiní do terénu, podívejte se na naše videjko:
... kdyby fotr tušil, co dělá mladej s jeho kolem na baterky...
Lanovka mimo provoz? Nevadí, zapni SDuro
Řídící jednotka s trojicí senzorů
Řídící jednotka se stará o jízdní komfort, dlouhý dojezd a bleskovou akceleraci. Obyčejné elektrokolo má pouze jeden senzor, který sleduje, zda točíte nohama a podle toho zapíná, nebo vypíná motor. Pohon Yamaha má dva senzory otáček (hallovy sondy pro měření rychlosti kola a kadence šlapání) a jeden tenzometr (snímač síly) na měření síly vyvinuté cyklistou na pedály. Porovnáváním naměřených hodnot pak řídící jednotka ovládá výkon motoru, což má zásadní vliv na celkový dojezd.
Diagram podpory výkonu
Z diagramu je zřejmé, že systém se snímáním sil působících na pedály průběžně mění výkon motoru podle toho, zda se cyklista potřebuje rychle rozjet, jede po rovině, či stoupá.
Snadné ovládání
Ovládací panel je namontován v blízkosti levé brzdové páky a na tlačítka dosáhnete palcem, aniž byste se museli pouštět řídítek.
Levými šipkami ovládáte režim asistence od ECO+ módu přes ECO, STANDARD až po HIGH, nebo vypnutí asistence, pravé horní tlačítko zapíná a vypíná světla a spodním pravým tlačítkem měníte zobrazení na displeji. panel ještě obsahuje boční tlačítko se symbolem kola pro podporu při tlačení kola do kopce (6 km/h) a tlačítko úplného vypnutí.
Přehledný displej
zobrazuje vše co je potřeba a ještě něco navíc. Co nás bude zajímat je rychlost, (20 mm vysoké číslice) zvolený stupeň asistence, zůstatková dojezdová vzdálenost (kolik km ujedeme ještě ve zvoleném režimu na baterii) ukazatel podpory (osmibodový sloupec), jedenáctistupňový ukazatel stavu nabití baterie, rozličné funkce běžného tachometru a v neposlední řadě teploměr. Tenký displej se dá z řídítek sejmout a odnést. Vychytávkou Haibiku pro rok 2016 jsou ještě hlubší řídítka tak, aby v případě pádu kola byl displej schován v prohlubni řídítek a minimalizovalo se riziko poškození tachometru.
Režim diagnostiky
Poslední funkcí displeje je režim diagnostiky. V případě, že se při zapnutí displeje vyskytne chyba nebo závada v systému elektrokola, systém na to poukáže blikáním ukazatele režimu podpory a ukazatele stavu nabití akumulátoru a na tachometru se zobrazí ERROR.
Rámová baterie
Haibike používá rámovou Lithium-iontovou baterii s bočním vkládáním, která přímo navazuje na elektromotor a společně se spodní rámovou trubkou tvoří elegantní designový útvar. Akumulátor Yamaha má vlastní počítač, který informuje o zůstatkovém stavu nabití akumulátoru a také o podezření na chybu pomocí LED kontrolek.
Eurobike 2015 WINNER
V kategorii elektrokol v roce 2015 zvítězilo kolo Haibike SDuro HardFour RX s pohonem YAMAHA