Yamaha útočí - novinky pro rok 2017
Zatímco Bosch pro rok 2017 představil jen nový ovládací panel a prezentoval možnost připojení 16 wattového osvětlení, které zkracuje dojezd, Yamaha nenechala na kameni kámen.
Nová baterie 500Wh
Jestliže v roce 2016 Bosch přišel s výkonnější baterií, tak pro rok 2017 jsou v této oblasti pozice obou rivalů vyrovnány. Nová baterie Yamaha 500Wh je kompatibilní s původními 400Wh bateriemi.
Nový menší a lehčí motor
Yamaha vyvinula nový motor, který je o 13% menší a o 380 gramů lehčí a nyní váží neuvěřitelných 3100 gramů, opět méně, než nejlehčí Bosch. Uchycení motoru je kompatibilní s dřívějším systémem, redukci hmotnosti, vyšší tuhosti uložení klik přispěl i přechod ze čtyřhranu na systém duté osy Octalink.
Nový mód podpory EXPW
Režim podpory lze nyní nastavit v pěti módech a to:
EXPWH (320%) NOVINKA
HIGH (280%)
STD (190%)
ECO (100%)
ECO+ (50%)
údaje v závorce uvádí velikost přípomoci vzhledem k síle, kterou cyklista působí na pedály, (výkonu, kterým cyklista pohání kolo). Pokud například v režimu ECO+ se cyklista podílí výkonem 100W, pak mu elektropohon přidává 50 wattů.
Vyšší kroutící moment 80 Nmv režimu EXPW
V režimu EXPW má motor vyšší kroutící moment a sice 80Nm, v ostatních módech podpory je maximum 70Nm.
Podpora vyšší kadence
Turisté většinou šlapou nízkou kadencí, obvykle 60-80 otáček za minutu, na tuto kadenci jsou obvykle optimalizovány i středové motory, výkonnostní cyklisté však šlapou kadencí vyšší, obvykle nad 100 otáček za minutu, nový pohon Yamaha PW-X poskytuje díky vylepšenému chlazení větší podporu i při vysokých otáčkách.
Vylepšený západkový mechanismus
Zmenšením zubů a přidáním dalších dvou západek se zkracuje až o 1/3 čas potřebný k "zabrání motoru" a spolu s vylehčením klíčových součástí přispívá k celkově lepší manévrovatelnosti s kolem. Jestliže v minulosti byly motory Yamaha považovány za nejrychleji reagující na cyklistovo šlapání, tak tato vlastnost byla ještě vylepšena. Motory Yamaha jsou vnímány, jako nezničitelné, je otázka, zda tomu tak bude i s těmi menšími zoubky.
Nový display a ovládací panel
Nový (pancéřovaný) display je napevno přišroubován kovovou objímkou na řídítka, odpadá starost s odnímáním displaye při odložení kola, asi řešení proti nenechavcům. Pokud ale pachatel odcizí celé kolo, nebude muset shánět nový display :( , jako doposud.
Co je dikutabilní, je umístění displaye vedle představce a je otázka, zda do něj cyklista při jízdě ve stoje nebude narážet kolenem.
Haibike si na rok 2017 nechal vyrobit i display integrovaný do představce, tím se ušetří spousta místa na řídítkách, například na osvětlení, či držák telefonu, nebo řídítkovou brašnu. Dle sdělení výrobce budou k dispozici představce různých délek s dutinou pro display, takže nebude problém kolo přizpůsobit tělesným proporcím cyklisty.
U levnějších modelů ( do 60 000,- korun) však bude Haibike (šetřit se musí) používat jednodušší LED ovládací panel, (jen 3 módy asistence), uvažujeme o možnosti upgrade displaye na LCD u těchto modelů pro naše zákazníky.
Funkce displaye:
- okamžitá rychlost
- kapacita baterie
- průměrná rychlost
- maximální dosažená rychlost
- denní vzdálenost
- roční vzdálenost
- dojezd
- frekvence šlapání (kadence)
- hodiny
- stopky
- zásuvka USB na dobíjení například telefonu (5V, 1A)
s novým displayem přichází i nový ovládací panel s ergonomičtějším rozložením tlačítek ve stylu MATRIX
Nový elektropohon Yamaha PW-X bude použit na kolech HAIBIKE SDuro 2017 ( kat 5.0 a vyšších ), která již teď (1.8.2016) máme objednána. Obvyklá dodací lhůta je několik měsíců. Nabídka kol Haibike je široká a není běžné v Česku nabízet všechny modely. Pokud máte zájem o předobjednání elektrokola Haibike na sezónu 2017, napište nám, zajistíte si tak kolo dle Vašich představ a navíc u nás získáte zajímavé výhody.