88999 Kč 21% - 19009 Kč
Haibike AllTrack 6 2023 29" 720Wh papaya/titan
88999 Kč s DPH Sleva 19009 Kč 21%
69990 Kč
Hledáte spolehlivý elektrický hardtail pro sport? Pak je náš model ALLTRACK 6 ideální volbou pro vaše dobrodružství! Zcela nový, výkonný motor Yamaha PW-S2 společně s integrovanou 720Wh baterií zajistí, že vám na cestách nedojde energie. Robustní díly, například přesmykače Shimano Deore, výkonné kotoučové brzdy a 120mm odpružená vidlice SR Suntour vám zaručí bezpečné a pohodlné potěšení z jízdy. Model ALLTRACK 6 je k dispozici s menší velikostí rámu S a M s 27,5palcovými koly, zatímco velikosti M až XL jsou osazeny 29palcovými koly.
Haibike AllTrack 6 29 High papaya/titan - gloss 2023
POHONNÝ SYSTÉM
- Motor: Yamaha PW-S2, 250W, 25km/h, 75Nm
- Displej: Yamaha Side Switch
- Baterie: InTube 720Wh
- Nabíječka: Fast Charger 4A
KOMPONENTY ELEKTROKOLA
- Rám Haibike aluminium Hard tail
- Vidlice: SR Suntour XCM34 NLO DS, ocelová pružina/olej, 120mm
- Řazení: Shimano Deore M5100, 11 Rychlostí
- Řadící páčka: Shimano Deore M5100
- Kazetový pastorek (zadní): Shimano M5100, 11-51 zubů
- Řetěz: Shimano HG601
- Brzdové páčky: Shimano MT401, hliník
- Brzdy: Shimano MT410, hliník, 180mm / 180mm
- Kliky: XLC
- Pláště: Schwalbe Nobby Nic Performance, 65-622
- Ráfky: Rodi Tryp 30, nýtovaný, ráfek s dutinou, hliník
- Náboj: Shimano MT400-B, Shimano MT400-B
- Paprsky: Sapim Leader, černá
- Řídítka: XLC, 720 mm
- Gripy: XLC MTB grips
- Představec: XLC A-Head, A-head, Handlebar diameter: 31.8 mm
- Hlavové složení: A-Head Tapered
- Sedlo: Selle Royal Vivo Unitech
- Sedlovka: patentní, 34.9 mm, hliník
- Maximální nosnost elektrokola 120kg
- Velikost - průměr kol 29"
Komponenty pohonu YAMAHA v roce 2019 - přehled
Hlavní přednosti pohonů Yamaha:
- velký kroutící moment
- okamžitá reakce při rozjezdu
- možnost užití dvoupřevodníku
- baterie z japonských článků SONY
Středové elektromotory Yamaha o výkonu 250W vynikají velkým kroutícím momentem (PW a PW-SE 70Nm a PW-X 80Nm) a jako jedny z mála umožňují použití dvou převodníků, velmi rychle reagují při rozjezdu. Středové motory na rozdíl od motorů zapletených v předním, či zadním kole dosahují vyšší účinnosti, což má zásadní vliv na celkový dojezd elektrokola.
4 motory, 3 ovládací panely, 3 baterie
Aktuálně (2019) jsou k dispozici 4 středové pohony YAMAHA: PW-X, PW-SE, PW-TE a PW-45.
Motor PW-SE vychází ze starého dobrého motoru PW, používaného v minulých letech, jen je "vyladěn" pro sportovněji založené cyklisty, kteří šlapou vyšší kadencí a umí komunikovat s novými ovládacími panely Matrix, side -switch a multi-switch.
Naproti tomu motor PW-X je zcela odlišný motor pro extrémní sportovce. Tento motor má zcela odlišný tvar a není zaměnitelný s předchozími dvěma. Disponuje režimem EXPW (320% přípomoci a kroutící moment až 80Nm, viz tabulka)
Režimy podpory
motory PW, PW-SE, PE-TE a PW-45 mají tyto režimy podpory
- ECO+ 50%
- ECO 100%
- STD 190%
- HIGH 280%
motor PW-X má navíc pátý režim EXP-W, s podporou 320%
Procenta vyjadřují velikost podpory motoru vzhledem k výkonu cyklisty, například jestliže cyklista podává výkon 100W, pak v nejekonomičtějším režimu ECO+ mu motor přidá 50W. Je třeba si ale uvědomit, že podpora má své limity (nominální nebo-li průměrný výkon motoru je předpisem omezen na 250W. Tato hodnota je ale běžně ve špičkách krátkodobě překračována na více než dvojnásobek. Yamaha neuvádí maximální výkon motoru, ale lze usuzovat, že bude podobný jako u motorů BOSCH, kde výrobce uvádí maximální výkon motoru Performance CX až 610W). Nelze tedy předpokládat, že když cyklista vyvine výkon 200W, tak že mu v režimu EXP-W motor přidá přesně 640W.
Motory PW-X, PW-SE a PW45 mají 3 senzory (dva senzory otáček: hallovy sondy pro měření rychlosti kola a kadence šlapání a jeden tenzometr (snímač síly) na měření síly vyvinuté cyklistou na pedály. Porovnáváním naměřených hodnot pak řídící jednotka plynule mění výkon motoru, což má zásadní vliv na celkový dojezd.
Motor PW-TE má navíc senzor úhlu stoupání který umožňuje nastavit „automatický režim podpory" v závislosti na úhlu stoupání. Špatnou zprávou je, v že kolekci Haibike 2019 není tento motor použit.
V kolekci Haibike 2019 jsou zastoupeny motory PW-SE a PW-X. Motory PW series 45 pro tzv. rychlá elektrokola s asistencí do 45km/h jsou sice v nabídce, ale vzhledem k nedořešené české legislativě (již od roku 2016 měla být tato kola v ČR legální) nejsou tato kola nabízena pro český trh. Tento text je z ledna 2019. Je možné, že se situace v průběhu roku změní a proto v případě zájmu nás kontaktujte.
Bleskový start
Yamaha byla jedním z prvních výrobců elektropohonů, kteří se zaměřili na co nejrychlejší odezvu motoru při rozjezdu. Zatímco u levného elektrokola, kde je na hřídeli středového složení plastové kolečko s několika magnety a snímač pulzů (musíte otočit klikami o 180 stupňů aby řídící jednotka dostala dostatek impulzů pro zapnutí motoru) Yamaha spoléhá na torzní snímač, který 1000x za sekundu snímá tlak na pedálech a podle toho zapíná a následně reguluje výkon motoru.
Z grafu je zřejmé, že motor Yamaha reaguje při rozjezdu téměř okamžitě.
Nakopnutí po startu
Na druhém grafu vidíme, že motor Yamaha vyvine velký kroutící moment i při nízkých otáčkách pedálů. A právě tahle vlastnost nám pomůže při rozjezdu do kopce.
Je třeba poznamenat, že ačkoliv díky výše zmíněným vlastnostem stále patří Yamaha na špičku v segmentu, ostatní výrobci nespí a v současné době všem doslova vypálil rybník výrobce pohonu TQ 120 - FLYON s kroutícím momentem 120Nm a doslova pohádkovou křivkou průběhu kroutícího momentu..
Přehledný displej a snadné ovládání
Pro rok 2019 jsou k dispozici 4 displeje.
Tři středové s odděleným ovládacím panelem a jeden sdružený, určený k namontování k levému gripu, tzv. side switch.
Side-Switch LCD - novinka 2019
Přehledný 1,7 "LCD displej se základními údaji v kombinaci s ovládacími tlačítky uvolní střední část řídítek pro případnou montáž držáku brašny nebo smartphonu.
Panel YAMAHA Side-Switch nabízí následující trvalé funkce:
- indikace rychlosti
- stav nabití baterie
- režim podpory
Navíc obsahuje následující volitelné funkce:
- kilometry za den
- celkové kilometry
- předpokládaný dojezd ve zvoleném režimu
Multi-switch TFT novinka 2019
Velký 2,8" TFT barevný displej s jasnou čitelností, který je rozdělen na část s pevně nastavenými údaji a část, kterou si můžete nakonfigurovat dle vlastní potřeby. Kromě portu USB je Multi Switch vybaven rozhraním Bluetooth pro komunikaci se smartphonem.
Panel YAMAHA Multi Switch TFT nabízí následující trvalé funkce:
- okamžitá rychlosti
- stav nabití baterie v %
- režim podpory
- graf podpory výkonu
- čas jízdy
Navíc obsahuje následující volitelné funkce:
- průměrná rychlost
- maximální rychlost
- kilometry za den
- celkové kilometry
- předpokládaný dojezd ve zvoleném režimu
- kadence šlapání
- odhadovaná spotřeba kalorií
- navigační okénko
- fitness údaje
- kompas
V kolekci Haibike 2019 dominuje side switch, je použit na všech kolech s pneumatikami 27,5" a 29". Na některých, zejména crossových kolech je použit barevný multi switch TFT a u kol s-pedelec (45 km/h) je použit starý dobrý středový LCD displej s odděleným ovládacím panelem.
Středový LCD displej s odděleným ovládacím panelem (od roku 2016)
zobrazuje vše co je potřeba a ještě něco navíc. Co nás bude zajímat je :
- rychlost, (20 mm vysoké číslice)
- zvolený stupeň asistence
- zůstatková dojezdová vzdálenost (kolik km ujedeme ještě ve zvoleném režimu na baterii)
- ukazatel podpory (osmibodový sloupec)
- jedenáctistupňový ukazatel stavu nabití baterie
- +funkce běžného tachometru
Tenký displej se dá z řídítek sejmout a odnést. Vychytávkou Haibiku od roku 2016 jsou ještě hlubší řídítka tak, aby v případě pádu kola byl displej schován v prohlubni řídítek a minimalizovalo se riziko poškození tachometru.
Levými šipkami ovládáte režim asistence od ECO+ módu přes ECO, STANDARD až po HIGH, nebo vypnutí asistence, pravé horní tlačítko zapíná a vypíná světla a spodním pravým tlačítkem měníte zobrazení na displeji. panel ještě obsahuje boční tlačítko se symbolem kola pro podporu při tlačení kola do kopce (6 km/h) a tlačítko úplného vypnutí.
Režim diagnostiky
Poslední funkcí displeje je režim diagnostiky. V případě, že se při zapnutí displeje vyskytne chyba nebo závada v systému elektrokola, systém na to poukáže blikáním ukazatele režimu podpory a ukazatele stavu nabití akumulátoru a na tachometru se zobrazí ERROR s číslem chyby.
Nastavení hodin
Jelikož a protože se nás na jaře a na podzim zákazníci často ptají na nastavení hodin a z originálního návodu to jaksi "vypadlo", postup popisuji zde:
- vypněte systém, displej ponechte v držáku na řídítkách
- podržte tlačítko S a zároveň stiskněte tlačítko POWER --> na displeji by měly blikat číslice hodin
- šipkami nahoru, nebo dolů nastavte požadovaný údaj a stiskněte S --> na displeji by měly blikat číslice minut
- šipkami nahoru, nebo dolů nastavte požadovaný údaj a stiskněte S
- stiskněte POWER (systém uloží nastavení a vypne se)
Displej MATRIX s barevnou LED
od roku 2017 je na elektrokolech s pohonem Yamaha dodáván nový pancéřovaný displej Matrix. Ten ale není kompatibilní s motorem PW. V kolekci Haibike 2019 se nevyskytuje.
Hlavní výhodou Matrixu je, že je možné jej umístit vedle představce, nebo integrovat do představce, takže jde odcizit velmi obtížně, navíc nepřekáží například montáži řídítkové brašny.
Matrix zobrazuje následující veličiny:
trvale zobrazené:
- okamžitá rychlost
- stav nabití baterie v %
volitelně zobrazené:
- průměrná rychlost
- maximální dosažená rychlost
- denní vzdálenost
- celková vzdálenost
- předpokládaný dojezd v závislosti na zvoleném režimu asistence
- zbývající kapacita baterie
- kadence
- hodiny
- stopky
Zvolený stupeň asistence indikuje barevná svítivá dioda.
Tento LCD displej s označením MATRIX disponuje rozhraním Bluetooth,
na displeji je mikro USB port umožňující nabíjení například telefonu, nebo navigace proudcem 1A.
Čitelnost displeje je podle mého názoru nejhorší ve srovnání s ostatními displeji Yamaha.
Rámová baterie SONY
Haibike používá rámovou Lithium-iontovou baterii sestavenou z japonských článků SONY (baterie však nese hrdý nápis "made in Poland", neboť články se do pouzdra vkládají u našich sousedů) s bočním vkládáním, která přímo navazuje na elektromotor a společně se spodní rámovou trubkou tvoří elegantní designový útvar. Akumulátor Yamaha má vlastní počítač, který informuje o zůstatkovém stavu nabití akumulátoru a také o podezření na chybu pomocí LED kontrolek.
U levnějších kol je dodávána baterie s energií 400 WH do vyšších modelů je dodávána baterie s energií 500 WH. Baterie jsou navzájem zaměnitelné.
Novinkou pro rok 2019 je baterie určená pro vložení do rámové trubky IBC (in tube battery concept) s energií 500Wh. Tuto baterii objevíme jen u kol vyšší kategorie.
Modular rail system
S integrovanou baterií je spojena existence kolejničky v dolní rámové trubce, která tvoří základ modulárního systému MRS. Video vzniklo o rok dříve a prezentuje systém v kombinaci s pohonem BOSCH, který na rozdíl od Yamahy umožňuje připojit i druhou pohonnou baterii. To u pohonu Yamaha zatím nejde. Kromě zmíněné druhé baterie ale lze připevnit všechny ve videu prezentované doplňky.
FidLock
Jak to tak ve videích bývá, všechno jde hladce a skoro samo a už jsme si zvykli, že ve skutečnosti pak výrobek funguje poněkud jinak. Jenže tady to neplatí. Vychytávka se jmenuje FidLock. Láhev, která nepotřebuje košík, nebo brašnu stačí přiblížit k rámu do místa, kde tušíme, že by měla být a silné magnety s naváděcím kolíčkem ji "zaparkují" na rám, kde se zacvakne. Když se chcete napít, stačí láhev pootočit, jako botu na SPD-éčku.
Nyní jsou navíc k dispozici univerzální šrouby do kolejničky, takže lze do rámu přišroubovat běžný košík na láhev, pumpičku, či jiné příslušenství.
Jediné s čím se u MRS budete trochu prát je pojistka spodního krytu baterie. Malý hladký plíšek vám zejména po projetí blátem uvolnění krytu rozhodně neusnadní.
Výkonná nabíječka
Yamaha dodává k elektrokolům nabíječku s dobíjecím proudem 4A. Nepatří sice k nejmenším a nejlehčím (cca 800 gramů) ale o to rychleji s ní nabijete baterii doma nebo na cestách.
Jak dlouho trvá nabíjení?
Nabíjení lithiových baterií neprobíhá lineárně, používá se metoda CCCV , zpočátku nabíjení probíhá rychle (u 500wh baterie za 3 hodiny cca 80%) a ke konci se nabíjení zpomaluje, k plnému nabití je potřeba cca 5 hodin.
V nabídce máme podsedlovou brašnu speciálně vyrobenou pro nabíječku, takže při delších cestách můžete baterii dobít, třeba při zastávce na oběd. Za hodinu nabíjení dobijete cca 30% kapacity. Když se vás hostinský s obavami zeptá, kolik ta nabíječka žere, tak jej můžete uklidnit tím, že při příkonu něco přes 160 Wattů a při ceně jedné kilowatthodiny 4 kč, mu dlužíte kolem 63 haléřů za hodinu.
Kolekce Haibike
pokrývá celé spektrum sportovních kol od pevných 27,5 a 29" MTB přes kola crossová, enduro až po sjezdový speciál. Haibike se nevyhýbá ani dětským elektrokolům na kolech 24" a elektrokolům sněžným. Haibike designuje a vyrábí atraktivní elektrokola pro všechny věkové kategorie.
Kola Haibike SDuro s pohonem Yamaha používá k tréninku také YAMAHA MOTO GP TEAM v čele s legendou Valentinem Rossim.
"...Nikdy jsem nezažil něco takového! Od prvního šlápnutí mám pocit, jako by mě někdo tlačil...."
Proč pořídit elektrokolo Haibike u Velofiala?
Vyzkoušejte elektrokolo před nákupem
Nekupujte zajíce v pytli a před nákupem si Yamahu vyzkoušejte. Zapůjčíme vám testovací kolo Haibike SDuro se středovým pohonem Yamaha, na den nebo na celý víkend. Otestujete elektrokolo na vlastní trati přesně dle vašich představ.
Dvoupřevodník a vítr v zádech
Nechte se překvapit vysokým kroutícím momentem v kopcích, okamžitou reakcí motoru na každé vaše šlápnutí a také nejúspornějším režimem ECO PLUS, kterému přezdíváme "vítr v zádech" Využijte dvoupřevodníku, který jako jeden z mála výrobců Yamaha nabízí a vyždímejte akumulátor až na dno, abyste si ověřili, jaký dojezd SDuro ve skutečnosti má.
Více o možnosti otestování elektrokola Haibike SDuro zde:
Bez správného nastavení posedu nebude jízda na kole tím správným požitkem. Až budete mít vybrané správné kolo s vhodnou velikostí rámu, přijde na řadu přizpůsobení posedu podle postavy a podle jízdního stylu. Jiný sklon trupu volí závodníci a jiný rekreační turisté. Pokud nevystačíme s rozpětím, které umožňuje posouvat sedlovkou, sedla a představec, přichází na řadu možnost výměny představce za jiný s větším sklonem, nebo různých nástavců, které umožňují zvednout řídítka a docílit většího pohodlí.
Úpravy na míru
Málokteré kolo z výroby přesně vyhovuje požadavkům zákazníka. Jsme připraveni vyměnit některé komponenty, jako například sedlo, sedlovku, představec či pneumatiky, abychom jej vyladili dle vašich požadavků. U elektrokol bývá potíž s umístěním košíku na láhev a proto disponujeme různými objímkami úchyty a držáky speciálně vyvinutými pro elektrokola.
Pokud již si na kolo s kotoučovými brzdami poručíte stojánek, expediční nosič a blatníky se vzpěrami, vybereme komponenty, které jsou navzájem kompatibilní a vše namontujeme precizně, aby celek byl funkční a zároveň působil elegantně.
Stojan
Většina elektrokol Haibike je připravena na montáž stojanu Pletcher. (kód 1254) Stojen je dimenzován na hmotnost elektrokola a připevňuje se pomocí montážní desky (kód 1255) Stojan nelze namontovat na kola s karbonovým rámem.
Osvětlení
je samostatnou kapitolou. Buď jej vyřešíte bateriovými svítilnami, nebo využijete možnost napájet osvětlení z pohonného akumulátoru elektrokola a zapínat jej již existujícím tlačítkem na ovládacím panelu. V nabídce máme několik LED světlometů určených speciálně pro elektrokola. V tom případě je potřeba protáhnout kabel rámem a připojit pomocí speciálního konektoru do řídící jednotky v motoru. Tuto úpravu provedeme v rámci předprodejního servisu zdarma, platíte jen svítilnu, konektor a montážní materiál. Doporučujeme takto řešit pouze přední osvětlení a dozadu použít blikačku, která je výraznější, než konstatní svit zadního světla. Máme skladem i blikačku, u které výrobce dodává úchyt připravený pro montáž na nosič, takže u kola osazeného nosičem netřeba improvizovat.
Chiptunning zdarma
Odblokování maximální rychlosti 25 km/h, do které funguje přípomoc motoru vám na přání provedeme zdarma. Platíte pouze za samotný čip.
Před tím vás seznámíme s riziky, které tento zásah představuje.
Pokud si úpravu neobjednáte již před samotným nákupem, je dobré se na úkon objednat předem. Pak jej provedeme na počkání cca do hodiny. Nabídka čipů pro zvýšení rychlosti zde:
Formátování akumulátoru zdarma,
jak nabízí někteří prodejci, vám zcela určitě nenabídneme. Naformátovat vám můžeme leda harddisk, nebo text.
Akumulátorů se týká formování (nikoliv formátování) a to zejména akumulátorů olověných, niklokadmiových a niklmetalhydridových, když jsou dlouho nepoužívané a následně "podbité". Články se po delší nečinnosti, obvykle několik měsíců, stanou chemicky málo aktivní - jakoby zleniví a není možné využít celou jejich kapacitu. Na vině jsou chemické reakce, které způsobí zmenšení aktivní plochy chemických sloučenin na elektrodách akumulátoru. Formováním dojde k aktivaci chemických reakcí a obnově plné kapacity článků
V žádném případě ale nelze formovat články lithiové. Ty se totiž do stavu podbití vůbec nesmějí dostat, neboť by došlo k jejich nevratnému poškození. Takže u Li-Ion baterie zapomeňte na formátování a formování, ale přesto je třeba baterii věnovat zvýšenou péči, aby sloužila mnoho let.
Péče o Baterii
Lithiová baterie Yamaha tvoří uzavřenou jednotku s vlastním BMS (battery management system) řízenou mikroprocesorem. BMS řídí nabíjení a vybíjení článků tak aby se nedostaly mimo pracovní rozsah napětí, teploty, aby byly tzv. vybalancované a zároveň nedošlo k vybití pod bezpečnou mez. Tuto baterii lze pouze diagnostikovat, zjistit přibližný počet absolvovaných nabíjecích cyklů a přibližnou kapacitu. Baterii od nás dostanete plně nabitou, připravenou k používání.
Baterie je nejdražší součástí elektrokola, vyplatí se o ni pečovat. Právě kvůli tomu jsme pro Vás připravili TAHÁK ke stažení zde.
Více o tom, jak pečovat o baterii a prodloužit její životnost se dočtete v našich článcích zde.
Přilba zdarma jako dárek
K pořádnému elektrokolu, což Haibike zcela určitě je, si zasloužíte pořádnou helmu. Vyberte si z naší nabídky propracovaných přileb německé značky UVEX, případně domácí značky Author. Helmu je vhodné vybírat a vyzkoušet přímo v naší prodejně, v případě e-shopové objednávky napište název helmy do poznámky v objednávce. * akce přilba zdarma jako dárek nelze kombinovat s jakýmikoliv slevami, cena přilby je omezena částkou 3000,- kč. Nabídka přileb zde:
Doprava zdarma
Jsme nejraději, pokud si kolo vyzkoušíte přímo v naší kamenné prodejně a zde jej i převezmete. Pokud potřebujete nové kolo dopravit domů, do 20 km jej zdarma dovezeme, na delší vzdálenosti jej odešleme přepravní společností v krabici. Na kole, které jsme před tím sestavili a vyzkoušeli, budou odmontovány pedály, řídítka, přední kolo a sedlo se sedlovkou. Sestavení takového kola zabere pár minut, budete ale potřebovat sadu imbusů a klíč na pedály.
Prodejem elektrokola náš servis nekončí
Nové kolo je potřeba pořádně zajet a následně důkladně zkontrolovat a seřídit. U nového kola se očekává, že se usadí tahy bovdenů a tím se "rozhodí" krok přehazovačky, dojde k rozcentrování kol a případně zazlobí některý komponent. Proto je vhodné po ujetí cca 150 km dopravit kolo k nám do servisu a my jej kompletně zkontrolujeme a seřídíme.
Garanční prohlídka
je seznam úkonů, které je nutné provést po určité době používání kola, aby se předešlo možným závadám v budoucnu. Garanční prohlídka není povinná, ale její absolvování doporučujeme.
Garanční prohlídka a následné seřízení je u nás ZDARMA
Je třeba ji absolvovat nejpozději do půl roku od zakoupení, ideálně po 10 hodinách provozu. I potom je potřeba se o elektrokolo pravidelně starat. A s tím Vám také pomůžeme.
I nadále zajistíme potřebný servis vašeho elektrokola jak po stránce mechanické, tak elektrické a věříme, že se budeme pravidelně setkávat.
Doplňující informace
Kategorie: | s pohonem YAMAHA |
Barva: | papaya |
69990 Kč